...

Red Merlin lite idag barbacka på banan, hade dressyrtränset. Han jobbade riktigt bra ibland och ibland lite mindre bra, traven är svårast. Skritten och galoppen går alltid bäst.... Galoppen idag var jätte härlig han var pigg men ändå lugn, han galopperade snabbt men ändå kontrollerat, skit härligt var det! Imorn blir det rida silver och Emma merlin får se vad vi hittar på,kanske kommer nåra bilder,fårse ;)


Det här var min förra sköthäst Coctail som tyvärr flyttade ifrån mig, till malmö. fick reda på söndagen hade redan ridit henne den dagen... att hon skulle flytta på morgonen dan efter vilket betydde att jag aldrig mer skulle få träffa henne, inte ens säga hejdå... Vart såklart jätteledsen och började gråta. Men sen ändrade dom till torsdag,han därför rida henne några gånger till och Sara hann filma och fota oss och sätta ihop till en film<3
Hon var en sjukt underbar häst, Väldigt pigg vilket jag gillar, något känslig i munnen därför reds hon på hackamore. Hon var även en bra hopphäst, hon älskade att hoppa.hon hade tävlat lite och hoppat som högst 120. Hann tyvärr inte hoppa henne så mycket då hon hade blivit sparkad när jag började rida henne och skulle precis sättas igång,hon fick ridas som vanligt utom att hoppa för då kunde kanske sprickan komma tillbaka... Sen blev hon halt och Ägaren var orolig att hon hade fått tillbaka det.. så dom åkte iväg till atg med henne, men det var inget arligt bara nått litet,dom såg ocå då att sprickan var helt läkt så när hon var igång igen kunde vi hoppa. men då var det vinte fullt med snö på banan och halt i skogen. Hann bara hoppa nån liten stock i skogen vilket var synd tycker jag då jag älskade hur hon taggade mot hindret som hon gjorde och hon hoppade högt över och var lätt att följa! Saknar henne än trots att det snart gått ett år sen hon flyttade... Saknaden är stor älskade häst <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0